Wednesday, April 17, 2013

KEBAIKAN OMEGA GUARD

 
 


untuk dikongsikan bersama... untuk pengetahuan semua... saya sendiri memberikan anak saya pil omega guard nie... nak tgk perkembangan otak mereka sendiri selepas memakan pil ini... saya mempunyai 4 orang anak... 2 sekolah menengah dan 2 lagi berumur 5 dan 4 tahun... saya rase ada perubahan apabila mereka makan omega guard nie... nampak lah peningkatan pelajaran mereka... mereka mmg pandai cuma saya nak dipertingkatkan lagi daya ingatan mereka... almaklumlah... dunia sekarang makin mencabar dalam bidang pembelajaran...

Omega 3 memiliki reputasi yang sangat baik dalam mencegah dan merawat pelbagai masalah kesihatan. kajian telah menunjukkan bahawa Omega 3 sangat baik bagi mengurangkan risiko sakit jantung, kemurungan, kanser dan artritis

Terbaru Omega 3 juga dikatakan mampu mengelak kedutan di muka. Sumber Omega 3 boleh diperolehi dari ikan salmon, kekacang atau sayuran hijau. Omega 3 adalah asid lemak yang tidak mampu dihasilkan oleh tubuh badan manusia sendiri. Sumber dari luar perlu diambil untuk memperoleh Omega 3 ini.

Tapi persolannya di sini mampukah kita memperolehi kebaikan Omega 3 dengan hanya memakan ikan salmon dan makan kekacangan dan sayur. Ya boleh, jika anda tinggal dalam kawasan yang bebas pencemaran, udara yang segar dan bersih, susu tanpa rBGH, ikan tanpa unsur merkuri, ayam tanpa suntikan dan  pilihan makanan 100% organik. Juga anda perlukan pastikan anda bebas dari sebarang asap rokok, asap kereta, asap kilang, dan jauh dari tekanan atau stress dan sebagainya.

Kebenarannya, kita tidak lagi mampu menikmati kehidupan yang ideal begini. Kehidupan zaman moyang, datuk nenek, ibu ayah kita dahulu.

Bagaimana Omega 3 mampu membantu kita memperoleh kehidupan yang agak ideal:


  • Omega 3 adalah asid lemak yang baik untuk kesihatan
  • Sumber Omega 3 dari ikan yang digelar DHA dan EPA memiliki kebaikan yang paling hebat
  • Omega 3 dipercayai menghalang artritis dengan mengurangkan keradangan di saluran darah, sendi dan di seluruh tubuh badan. 
  • Mampu mengurangkan risiko rentak jantung yang tidak sekata, merendahkan lemak tidak sihat di dalam saluran darah dan melambat pembinaan lelemak di saluran jantung.
  • Jika pernah mengalami serangan jantung, Omega 3 mengurangkan risiko kematian dari sakit jantung. Kajian terhadap orang yang pernah terkene serangan jantung, menunjukkan ada penurunan serangan jantung dan kematian tiba-tiba bagi mereka yang meningkatkan pengambilan Omega 3.
  • Lemak asid Omega 3 mengatasi kecelaruan emosi dan membuat anti kemurungan lebih berkesan.
  • Menurut kajian, gejala Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) juga boleh diatasi dengan Omega 3 kerana kandungan yang baik untuk perkembangan dan fungsi otak.
  • Risiko kanser usus, kanser payudara dan kanser prostat berkurang.
  • Omega 3 mengandungi 'brain boosting' power atau kuasa penggalak otak bagi kanak-kanak. Sebab itu anak-anak digalakkan makan lebih ikan.


Sumber Omega 3 yang terbaik selalu adalah dari ikan seperti tuna dan salmon, tapi bagaimana memastikan ikan-ikan ini selamat dimakan dan rendah merkuri?
Pilihan terbaik selain ikan salmon adalah Omega Guard Shaklee
Apakah manfaat utama Omegaguard??

Asid lemak Omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkn kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega 3 membantu rembesan protaglandin (bahan kimia di dalam badan dipanggil prostaglandin dirembeskan yang menghantar mesej "sakit") dengan lebih berkesan untuk menghalang proetetomegaly (is an increase in size of the prostate gland) dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos (male menopause). Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, memberikan kulit halus licin dan kemerah-merahan.


Mencegah penyakit saluran darah (kardiovaskular) dan stroke. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis (the formation of a blood clot; darah beku), tekanan darah tinggi, kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal, ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah ateriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko sakit jantung.


Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Bagi ibu menyusukan yang mengamalkan Omegaguard, susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine. Satu hidangan Omegaguard dapat membekalkan 905mh asid-asid lemak omega-3, DHA, EPA dan lain-lain lagi.


Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE, dan penyakit buah pinggang.


Menentang kanser. Kajian telah menunjukkan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga meningkatkan enterogastritis, meransang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.


Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis). Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu tulang rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.


Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan. Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental. Termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.



American Public Health Association mengesyorkan makan ikan laut air dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan (playing cards) sebanyak 2 kali seminggu yang mengandungi paras asid lemak omega-3. Ia mampu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%. 
Kenapa ikan air laut dalam?

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika telah menemui satu rahsia... Orang Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.


Orang Eskimo yang hidup di Greendland, Denmark, yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi, dan kencing manis. Manakala, kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka adalah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghidapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.


Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan:


Ikan air laut dalam mengandungi asid lemak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit yang berkesan. 


Khasiat Omega Guard Shaklee

Ibu Hamil
  • Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan
  • Mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang (bersalin awal)
  • Mengurangkan risiko gila meroyan selepas kelahiran bayi (membantu menstabilkan emosi) dan meningkatkan kesihatan mental bg mengurangkan risiko si ibu daripada mengalami kemurungan, tekanan dan kebimbangan
  • Mengawal kenaikan berat badan yang mencanak-canak naik

Ibu Menyusu

  • Menyalurkan khasiat Omega-3 untuk sistem imunisasi badan kanak-kanak serta perkembangan otak.
  • Membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan

Kanak-kanak

  • Pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak ( bijak dan fokus pada pembelajaran)
  • Yang sering demam, selsema, batuk serta jatuh sakit.etc athma, eczema
  • Memperkuatkan sistem imunisasi badan

Mereka yang mengalami masalah berat badan

  • Membantu pembakaran lemak dengan lebih cepat berbanding lecithin
  • Omega-3 akan meningkatkan hormone Leptine yang mengawal selera makan (kurang makan dan sentiasa kenyang)

Sering alami masalah kesihatan

  • Batuk berkahak, selesema yang berterusan
  • Sakit-sakit sendi , kolestrol tinggi
  • Pesakit darah tinggi
  • Pesakit jantung - membantu merendahkan kedua-dua tekanan sistolik (darah dipam daripada jantung ke sel) dan tekanan diastolik (darah dipam daripada sel-sel ke jantung).Dengan itu, ia mengelakkan pembekuan darah yang boleh menyumbatkan saluran darah serta mengurangkan tekanan darah tinggi.

Mereka yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus

  • Sesiapa sahaja yang mementingkan kesihatan untuk memelihara diri dari penyakit jantung, strok, obesiti dan kencing manis
Best kan Omega Guard ni. Seisi keluarga boleh amalkan:)



TESTIMONI CUSTOMER...

 

 





Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsApp: 012-6700594
   
BBM PIN : 2760D0B6  


ID Shaklee: 908408


No comments:

Post a Comment