Wednesday, March 27, 2013

ATURAN UNTUK MENGAMBIL PRODUK SHAKLEE (JADUAL)

Mungkin ada yg kurang jelas dengan cara pengambilan vitamin yang terbaik... meh lah sini saya kongsikan cadangan menga,bil vitamin / suplemen untuk dijadikan panduan...

The basic rules are:

VITAMIN LARUT AIR (B dan C)
  • Seeloknya diambil bersama segelas air. 
  •  
VITAMIN LARUT LEMAK (A,D,E,K)
  • Vitamin larut lemak memerlukan lemak untuk memudahkan penyerapan. Sebaiknya diambil selepas anda mengambil makanan berlemak/berminyak.
  •  
Ostematrix (Kalsium) 
  • Seeloknya diambil sebelum tidur bersama segelas susu.

APA YANG TIDAK DIGALAKKAN 


  • Elakkan pengambilan alfafa bersama vitamin E kerana akan mengganggu penyerapan vitamin E
  • Elakkan  pengambilan Vitalea bersama susu kerana Vitalea mengandungi Zat Besi. Susu akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.
Berikut adalah jadual pemakanan Vitamin Shaklee yang asas yang saya berikan kepada mereka yang baru nak mula makan suplemen:

Selepas breakfast : B Complex, Vitalea
Morning tea break: Minum segelas ESP (Kalau tiada ESP..boleh gantikan dengan Cinch Shake/ MealShake)
Selepas Lunch : Vitamin C , Alfalfa (2-6 biji) *mengikut keperluan
Afternoon teabreak : Minum segelas ESP
Selepas Dinner : Yang jenis berkapsul seperti Lecitin/Omega/Vitamin E (Jika Ada)
Sebelum tidur : Ostematrix

* Ini adalah jadual asas. Bagi ibu menyusu yang ingin mendapatkan kesan optimum, boleh dapatkan jadual eksklusif daripada saya apabila anda mendapatkan breastfeeding set shaklee daripada saya.

* Jadual ni flexible yer.. bergantung kat individu masing2. ..cuma nasihat saya..... jangan makansemua sekaligus...dan pastikan sehari pengambilan air masak adalah minimum sebanyak 2liter sehari.. sebab tu saya pecah-pecahkan ikut timenyer..



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Boleh hubungi saya melalui:

sms: 012-6700594
BBM PIN : 2760D0B6

No comments:

Post a Comment